Une reconnaissance internationale pour le rebranding de Pole SCS

Chaque semaine, dans Transform Tuesday, l’é­quipe de rédac­tion décrypte et sélec­tionne les meilleurs rebran­ding au niveau mon­dial. Et cette semaine, nous avons eu le très plai­sir de figu­rer dans cette sélec­tion pour le rebran­ding de l’i­den­ti­té visuelle de Pole SCS, ali­gnant de fac­to le posi­tion­ne­ment inter­na­tio­nal du Pole SCS et le tra­vail effec­tué sur sa marque. Merci au Pole SCS pour votre confiance et pour ce beau tra­vail d’équipe !

Pole SCS is a glo­bal com­pe­ti­ti­ve­ness clus­ter loca­ted in the Provence Alps Côte d’Azur region of France that sup­ports over 320 com­pa­nies in the deve­lop­ment, finan­cing and com­mer­cia­li­sa­tion of digi­tal inno­va­tions. However, its ori­gi­nal logo was dated and no lon­ger com­mu­ni­ca­ted the high level of excel­lence for which the clus­ter is known. The new visual iden­ti­ty, crea­ted by bran­ding agen­cy BrandSilver, removes the ambi­guous ima­ge­ry of the old logo for a slee­ker, modern approach. The brand refresh employs a simple sans serif font with redu­ced ker­ning in one half of the logo and expan­ded ker­ning in the other half, and pre­serves the brand’s ori­gi­nal colours of light blue, dark tur­quoise and bright orange, the lat­ter of which is inclu­ded in the shape of an angled tear­drop-sha­ped icon bet­ween the C and the S. The upgra­ded bran­ding exudes a much nee­ded sense of calm and balance in the uncer­tain envi­ron­ment of inno­va­tion and sets the tone for a more ambi­tious, pro­mi­sing future for the clus­ter.”

Voir Transform Tuesday, 23 février 2019

Transform est le maga­zine inter­na­tio­nal de réfé­rence dédié au rebran­ding et au déve­lop­pe­ment des marques. Les prix et confé­rences Transform célèbrent les meilleures stra­té­gies en matière de rebran­ding, de stra­té­gie de marque  et de déve­lop­pe­ment de marque en Europe, dans la région MENA, en Asie-Pacifique et en Amérique du Nord.